Wszystko, co musisz wiedzieć o opiniach

Rozwijaj swoją praktykę zawodową razem ze ZnanyLekarz. Odkryj nasze kluczowe narzędzie do pozyskiwania opinii, które zostało stworzone z myślą o podnoszeniu Twojej reputacji, ulepszaniu świadczonych usług oraz zbieraniu rzetelnych recenzji. Dzięki tej funkcji możesz bezpośrednio łączyć się z pacjentami i pozyskiwać istotne spostrzeżenia.

Niezależnie od tego, czy skorzystasz z naszych bezpłatnych opcji, czy wybierzesz pakiety premium, dołącz do nas i pomóż tworzyć lepsze doświadczenia oparte na potrzebach pacjentów.

Jako profesjonalista lub placówka posiadająca u nas profil, możesz korzystać z dwóch efektywnych metod zbierania opinii

Organicznie


Pacjenci mogą samodzielnie publikować opinie, dzieląc się swoimi doświadczeniami z danym specjalistą lub kliniką poprzez oceny i komentarze bezpośrednio na profilu danego specjalisty lub placówki.

Za pomocą kampanii


Specjaliści i kliniki subskrybujący nasze pakiety mogą wysyłać prośby o opinie swoim pacjentom po zrealizowanej konsultacji. Proces może odbywać się w pełni automatycznie. Dowiedz się więcej tutaj.

Pamiętaj, że opinie muszą pozostać wiarygodne. Powstrzymaj się od oferowania jakichkolwiek zachęt finansowych lub innych korzyści, które mogłyby zakwestionować ich autentyczność.

Kto może napisać opinię?

Każda osoba, która miała rzeczywiste doświadczenia z Tobą lub personelem Twojej kliniki, może wyrazić swoją opinię. Warto podkreślić, że doświadczenie to niekoniecznie musi oznaczać konsultację, ale może dotyczyć dowolnego aspektu doświadczenia zdrowotnego – w tym rezerwację wizyty, korzystanie z usług przed lub po konsultacji. Uznajemy, że wszystkie te aspekty składają się na kompleksowe doświadczenie pacjenta z opieką zdrowotną i są ważne dla pełnego obrazu jakości świadczonych usług.

Pacjenci mają prawo dodawać swoje opinie anonimowo lub podając swoje imię. W pełni szanujemy ich decyzję zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.

Dowiedz się więcej o naszych wytycznych dotyczących opinii pacjentów tutaj.

Proces dodawania opinii

Dzielenie się doświadczeniami: Budowanie zaufania, wzmacnianie praktyki medycznej

W ZnanyLekarz wierzymy w siłę dzielenia się doświadczeniami, które przyczyniają się poprawienia opieki zdrowotnej.

Po każdej wizycie zarezerwowanej przez nasz system zapraszamy pacjentów do dzielenia się opiniami na temat swoich doświadczeń z profesjonalistami medycznymi. Oto, jak zapewniamy autentyczność i rzetelność tych opinii:

Dzielenie się doświadczeniem

Pacjenci mogą oceniać profesjonalistów medycznych, korzystając z systemu pięciu gwiazdek, i wyróżniać różne aspekty wizyty, od szczegółowych wyjaśnień podczas spotkania po punktualność i komunikację.

Weryfikacja opinii

Automatyczna i ręczna weryfikacja

Używamy zautomatyzowanych systemów do weryfikacji autentyczności każdej opinii oraz identyfikacji potencjalnie zabronionych treści. Dodatkowo, nasze zespoły ręcznie moderują negatywne lub podejrzane opinie, aby zapewnić najwyższą dokładność i bezpieczeństwo.

Kontakt z autorami

Kontaktujemy się z pacjentami, aby omówić wszelkie części ich opinii, które mogą nie być zgodne z naszymi wytycznymi, lub aby poprosić o dodatkowe potwierdzenie poprzez dowód wizyty.

Opinia online

Opinie, które spełniają nasze wytyczne, są natychmiastowo publikowane, dostarczając cennych spostrzeżeń dla Ciebie i milionów pacjentów!
Mamy jasne wytyczne i nie publikujemy żadnych opinii, które z nimi nie są zgodne lub wykazują oznaki potencjalnej nieprawdy.

Powiadomienie o nowych opiniach na Twoim profilu

Hurra! Opinia pacjenta została opublikowana, a Ty możesz na nią odpowiedzieć, aby pokazać swoje zaangażowanie.

Stała weryfikacja opinii po publikacji

Weryfikacja opinii nawet po publikacji jest kluczowym etapem zapewniającym wiarygodność informacji. Dzięki temu możemy upewnić się, że nie pojawiają się żadne podejrzane wzorce, a nasi czytelnicy mogą zawsze polegać na naszych dokładnych i bezstronnych spostrzeżeniach.


Pamiętaj, że pacjent ma możliwość edycji swojej opublikowanej opinii w dowolnym momencie. Każdorazowo, po dokonanej zmianie, opinia jest ponownie weryfikowana i pojawia się na profilu w kolejności chronologicznej według ostatniej edycji.

Jesteśmy neutralną platformą

Wierzymy w moc szczerej informacji zwrotnej i konstruktywnej krytyki. Publikujemy wszystkie opinie, które odpowiadają naszym wytycznym, niezależnie od tego, czy są one pozytywne czy negatywne. Nawet jeśli niektóre opinie nie spełniają Twoich oczekiwań, uważamy, że przejrzysta i otwarta informacja zwrotna jest niezbędna dla rozwoju, postępu oraz ochrony wolności słowa. Warto zaznaczyć, że nie usuwamy opinii tylko dlatego, że nie zgadzasz się z nimi lub uważasz je za niesprawiedliwe.

Każda opinia może zaoferować unikalną perspektywę i pomóc Ci zrozumieć, co pacjenci lubią w Twoich usługach oraz jak je ulepszyć.

Ponadto, jako neutralna platforma, nie zajmujemy stron w sporach między pacjentami a profesjonalistami.

Jesteśmy również zobowiązani do przestrzegania prawa i nie udostępniamy żadnych zarzutów o działania kryminalne lub nielegalne, chyba że zostaną one potwierdzone przez odpowiednie organy.

Zdobądź zaufanie pacjentów, odpowiadając na ich opinie!

Pamiętaj, że publiczna odpowiedź na opinie pacjentów to potężne narzędzie! Opinie z konstruktywną informacją zwrotną mogą być szansą na naukę, rozwój i ciągłe doskonalenie Twoich usług. Reagowanie na te opinie i zajmowanie się obawami pacjentów poprawia komunikację, wzmacnia zrozumienie, empatię, zaufanie oraz współpracę zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi pacjentami. Pozwala to również na zwiększenie Twojej widoczności, dając możliwość wyrażenia własnego punktu widzenia, co może pomóc w budowaniu pozytywnej reputacji online.

Twoje odpowiedzi są publiczne i całkowicie odpowiadasz za ich treść.

Pacjenci uważnie obserwują, jak reagujesz na opinie. Odpowiadając, możesz pokazać swoje zaangażowanie i troskę.


Podczas odpowiadania pamiętaj, aby:

  • Zachować szacunek

  • Być szczerym

  • Używać przyjaznego tonu

  • Chronić prywatność pacjenta: nie ujawniaj żadnych osobistych danych pacjenta (nawet jeśli pacjent zdecyduje się ujawnić swoje imię publicznie). Pamiętaj, że jesteś zobowiązany do zachowania tajemnicy lekarskiej i przestrzegania przepisów o ochronie prywatności. Zarówno z powodów prawnych, jak i etycznych, ochrona prywatności pacjentów jest kluczowa.


Każda odpowiedź, która:

  • nie jest zgodna z naszymi wytycznymi lub prawem

  • narusza obowiązek zachowania tajemnicy między profesjonalistami a pacjentami

  • zawiera język wulgarny, dyskryminujący, pełen nienawiści, obsceniczny, zniesławiający, molestujący, groźny lub agresywny

  • zawiera treści promocyjne, marketingowe lub politycznie wrażliwe

będzie usunięta, jeśli zostanie zidentyfikowana lub zgłoszona przez jakiegokolwiek użytkownika.

Oto przykłady odpowiedzi specjalistów na opinie, które są zgodne lub niezgodne z naszymi wytycznymi.

Przykład odpowiedzi zgodnej z wytycznymi

„Serdecznie dziękuję za opinię! Cieszę się, że atmosfera i moje podejście przyczyniły się do Pana komfortu i zmniejszenia stresu. Życzę wszystkiego najlepszego! Serdecznie pozdrawiam.”

Przykład odpowiedzi niezgodnej z wytycznymi

„Dziękuję za opinię. Byłbym zachwycony, gdyby zdecydował się Pan ponownie mnie odwiedzić. Mogę zaproponować 20% zniżki na następną wizytę”

Przykład odpowiedzi zgodnej z wytycznymi

„Przykro mi słyszeć, że jest Pan rozczarowany. Chętnie poznam więcej szczegółów na temat tego, co mogę zrobić, aby cennik był bardziej widoczny w moim gabinecie. Zawsze staram się poświęcać 100% uwagi każdemu pacjentowi.”

Przykład odpowiedzi niezgodnej z wytycznymi

„Panie Marcinie, pamiętam naszą ostatnią konsultację, ale muszę Panu przypomnieć, że moja stała lista cen jasno określa koszty. Z powodu Pana choroby serca dodatkowe badanie nie było konieczne. Nazywanie mnie kłamcą i opisywanie sytuacji, która nie miała miejsca, jest nieakceptowalne.”

NIE dla fałszywych opinii

Stosujemy zerową tolerancję dla fałszywych opinii, co oznacza, że akceptujemy wyłącznie opinie od prawdziwych pacjentów oparte na doświadczeniach medycznych.

Wdrożyliśmy szereg środków mających na celu identyfikację i eliminację nieprawdziwych opinii:

  • Wszystkie opinie przechodzą przez zautomatyzowane oraz manualne systemy weryfikacji. Sprawdzamy, czy opinia zawiera jakiekolwiek podejrzane wzorce fałszywych opinii.  Używamy różnych narzędzi i procesów do wykrywania podejrzanych zachowań, wykorzystując informacje o proxy, adresach IP, numerach telefonów, aktywnościach pacjentów, historii rezerwacji i innych.

  • Jeżeli zaistnieje podejrzenie, że opinia jest nieautentyczna, nasz zespół skontaktuje się z pacjentem, aby poprosić go o dowód odbycia wizyty. Jeśli nie otrzymamy wiarygodnego potwierdzenia, odrzucimy taką opinię lub, jeśli już została opublikowana, usuniemy ją z naszej platformy.

  • Jeśli pacjent zgłosi Ci, że jego prawdziwa opinia została odrzucona lub usunięta, poproś go, aby napisał do nas wiadomość na adres e-mail kontakt@znanylekarz.pl. Zweryfikujemy sytuację i opublikujemy opinię, jeśli potwierdzimy, że doszło do autentycznego doświadczenia.

Graj fair!

Oczekujemy, że nie będziesz:

  • Wywierać presji, oferować, płacić lub zachęcać pacjenta, firmę lub jakąkolwiek stronę trzecią do pozostawienia opinii, jej zmiany lub usunięcia;

  • Zachęcać pracowników, przyjaciół, rodzinę lub osoby mające konflikt interesów do pisania opinii;

  • Próbować manipulować systemami ZnanyLekarz w celu tłumienia opinii lub w jakikolwiek sposób manipulować procesem opinii;

  • Wysyłać nieuzasadnionych skarg lub zgłoszeń nadużyć do ZnanyLekarz w celu eliminacji opinii;

  • Wprowadzać w błąd pacjentów i innych osób przez publikowanie świadomie fałszywych lub mylących opinii.

W przypadku stwierdzenia któregokolwiek z wymienionych zachowań, mamy prawo zawiesić lub usunąć Twoje konto.

Zgłoszenie nadużycia

Zależy nam na uczciwości wobec wszystkich, dlatego umożliwiamy każdemu użytkownikowi, pacjentowi, specjaliście oraz placówce zgłoszenie dowolnej opinii w naszym serwisie. 

Wszystkie zgłoszenia są traktowane tak samo, bez względu na to, czy pochodzą od płacącego klienta, czy nie. Pamiętaj, że nie usuwamy treści tylko dlatego, że są niekorzystne lub nie zgadzasz się z nimi.

Każdy użytkownik może zgłosić opinię, jeśli narusza nasze wytyczne lub prawo.

W takich przypadkach nasz zespół dokładnie oceni sprawę i zdecyduje, czy usunąć opinię, czy ją zachować. Zawsze informujemy zgłaszającego o wyniku naszej decyzji.

Opinia należy całkowicie do pacjenta i nie usuniemy opinii, jeśli spełnia nasze wytyczne.


Odkrycie treści, które naruszają nasze wytyczne, jest pierwszym krokiem do utrzymania integralności naszej platformy. Nasz system raportowania nadużyć umożliwia każdemu użytkownikowi zgłaszanie treści, które odbiegają od naszych standardów, czy to wprowadzające w błąd opinie, dezinformacje, czy nieścisłości naruszające nasze polityki i ramy prawne.

Oto jak przekształcamy te raporty w działania:

Nasz zespół moderatorów dokładnie ocenia zgłoszoną treść i zarzuty przedstawione przez zgłaszającego. W zależności od charakteru raportu, podejmujemy specyficzne procesy analizy, takie jak weryfikacja zgodności z naszymi zasadami, potwierdzanie wiarygodności lub wykrywanie fałszywych informacji. Możemy skontaktować się z autorem opinii, aby zweryfikować jego doświadczenia i uzyskać dowody potwierdzające jego twierdzenia.

Wykrywanie zabronionej treści

System raportowania nadużyć pozwala każdemu zgłosić treści naruszające nasze wytyczne, w tym fałszywe opinie, dezinformacje i nierzetelne stwierdzenia faktów, które naruszają nasze wewnętrzne polityki i standardy prawne.

Wypełnianie formularza

Od użytkowników wymagamy podania szczegółowych powodów i uzasadnień przy składaniu raportu. Zapewnia to naszym moderatorom niezbędny kontekst do podejmowania świadomych decyzji.

Ręczny proces weryfikacji

Czas decyzji

Na podstawie zebranych dowodów podejmujemy decyzję:

  • Autentyczność doświadczenia zostaje potwierdzona i mamy wystarczające dowody, że doświadczenie miało miejsce, a fakt się wydarzył - odrzucamy raport o nadużyciu, priorytetowo traktując wolność słowa użytkownika.

  • Nie można dostarczyć wiarygodnej dokumentacji, a wiarygodność opinii budzi wątpliwości — podejmujemy niezbędne działania, aby na naszej platformie pozostały tylko autentyczne i godne zaufania treści. Opinia zostaje usunięta.

Nie zgadzanie się z opinią nie czyni jej automatycznie nieprawdziwą. Pamiętaj również, że istnieją stwierdzenia, co do których, jako platforma, nie możemy uzyskać dowodów lub sprawdzić, ponieważ pacjenci wyrażają jedynie swoje subiektywne zdanie na temat danej sytuacji.

Nie tolerujemy nadużywania tego procesu bez uzasadnionej podstawy. W przypadku stwierdzenia wykorzystywania tej funkcji do próby usuwania zgodnych treści, możemy zawiesić Twoje konto.

Każdy użytkownik ma prawo do złożenia maksymalnie dwóch zgłoszeń nadużycia na jedną opinię.

Razem uczyńmy doświadczenia w opiece zdrowotnej bardziej ludzkimi!

Szukasz sekcji z najczęściej zadawanymi pytaniami?

ZnanyLekarz Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 5/7
01-217 Warszawa, Polska

NIP: 7010224868
KRS: 0000347997
REGON: 142276657

Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy KRS

Serwis

Dla profesjonalistów